Sekiro Genichiro Ashina Fight – Cara Mengalahkan dan Membunuh Genichiro Ashina Way of Tomoe |, Genichiro Ashina | Villains Wiki | Fandom

Penjahat Wiki

Secara jujur, ia akan mengambil sedikit amalan jika anda seperti kami, jadi bersabarlah dan bersiaplah untuk bekerja melalui tiga peringkatnya beberapa kali sebelum kejayaan (atau. lebih daripada beberapa kali, jika anda seperti kami).

Sekiro Genichiro Ashina Fight – Cara Mengalahkan dan Membunuh Genichiro Ashina Way of Tomoe

Cara mengalahkan Genirchi Ashina, Way of Tomoe di Sekiro: Shadows Die Twice.

Panduan oleh Timbalan Editor Chris Tapsell
Dikemas kini pada 6 Jan 2021
Ikuti Sekiro: Bayang -bayang mati dua kali

Genichiro Ashina, Jalan Tomoe adalah pertarungan bos utama seterusnya di Sekiro, yang terdapat di kawasan Ashina Castle, berikutan dari Lone Shadow Longswordsman, tujuh Ashina Spears, dan Ashina Elite Jinsuke Saze dalam perjalanan kami bos dan mini-boses permainan kami.

Anda akan menemui Genichiro Ashina di bahagian paling atas Ashina Castle – kepala melalui tingkap terbuka yang tersisa dari elit Ashina dan bergulat untuk memulakan cutscene dan sampai kepadanya – dan perhatikan bahawa cutscene boleh dilepaskan jika anda mendapati diri anda mengulanginya beberapa Masa (yang mungkin anda akan).

Di bawah, kita akan menutup Cara mengalahkan Genichiro Ashina Sekiro, termasuk mana -mana kaedah atau kelemahan yang sangat kuat yang mungkin mereka ada dan apa -apa perkara yang berguna untuk diingat.

Untuk lebih banyak panduan dan halaman seperti ini, sementara itu, kembali ke Hub Panduan dan Panduan Boss utama kami.

Sekiro Genichiro Ashina – Cara Mengalahkan dan Membunuh Genichiro Ashina

Buckle Up, kerana Genichiro Ashina mungkin yang paling sukar – dan sekurang -kurangnya pastinya yang paling kompleks secara mekanikal – bos yang akan anda hadapi dalam permainan setakat ini. Anda pasti perlu mengalahkannya dengan kerosakan postur, bukannya kerosakan daya hidup sebenar.

Dia mempunyai tiga markah kematian, bukan hanya dua: agak seperti Lady Butterfly sebelum ini, dia mempunyai fasa tersembunyi yang memberikannya tanda ketiga selepas anda “membunuh” dia dengan menyingkirkan dua yang pertama. Mengalahkan dia semua tiga kali akan bersabar, dan ingatan otot: anda perlu belajar bagaimana setiap corak serangannya keluar, dan bagaimana untuk bertindak balas terhadapnya.

Fasa 1 – Cara mengalahkan fasa pertama Genichiro Ashina

Genichiro Ashina mempunyai beberapa serangan yang akan digunakannya dalam fasa ini. Yang pertama adalah pembukanya, yang kadang -kadang digunakan sepanjang semua fasa perjuangan. Ini adalah tembakan busur, diikuti dengan pecut ke arah anda, roll, dan satu mogok. Meletakkan pukulan busur, tunggu pukulan, dan buang mogok ke hadapan untuk permulaan yang baik pada posturnya (ingat, itulah fokus anda di sini – kerosakan Vitality hanya untuk membantu melambatkan pemulihan posturnya).

Selepas itu, anda perlu menyerang. Mengetahui berapa banyak hits yang anda boleh mendarat akan turun untuk berlatih, tetapi ambil perkataan kami untuk itu bahawa ia benar -benar mungkin untuk belajar, dan agak cepat untuk belajar juga.

Mulakan Pukulan Dagangan: Apabila anda kaki-ke-kaki dengan Ashina, dalam fasa mana-mana, terdapat sebilangan reaksi yang akan dia miliki yang akan menentukan berapa kali anda boleh memukulnya (dan ingat dia akan menyekat 90 per sen hit ini juga, tetapi anda tidak peduli kerana anda bekerja di posturnya). Anda boleh sama ada:

  • Memukulnya dua kali, kemudian serta -merta Bantal serangan kembali.
  • Memukulnya dua kali, kemudian jeda dan membantah kedua-dua, lebih banyak serangan kembali ke sisi.
  • Memukulnya dua kali, kemudian memukulnya untuk kerosakan daya hidup sebenar apabila dia bertukar keluar untuk mengeluarkan busurnya; ini biasanya berlaku dua kali berturut -turut, jadi lakukan lagi.
  • Memukulnya dua kali dan dia akan cuba melepaskan serangan berbahaya (melompat terlebih dahulu – ini lebih kerap).
  • Atau, memukulnya dua kali dan dia akan cuba melepaskan serangan yang berbahaya (tanpa melompat – ini lebih jarang).

Belajar dia berkali -kali anda boleh memukulnya dan tindak balas yang akan dia miliki hanya boleh belajar melalui amalan. Hidupkan kelantangan, fokus pada bunyi serangannya, fokus pada bahasa tubuhnya, dan benar -benar melihatnya. Sekiranya dia mula menghidupkan badannya dan anda melihat sedikit busur, dapatkan tiga ketiga yang melanda dan ulangi lagi untuk hit ketiga percuma yang lain tidak lama lagi. Ulangi!

Serangannya yang berbahaya akan bergantung pada fasa. Pada fasa pertama ini, dia hanya menggunakan serangan tujah. Itu bermaksud anda boleh selalu Kaunternya dengan kaunter Mikiri untuk beberapa kerosakan postur yang hebat. Ingat ada kemahiran – mata shinobi – yang membolehkan anda meningkatkan kerosakan postur yang dilakukan oleh langkah ini juga.

Bagaimana dia sebenarnya melakukan serangan berbahaya berbeza -beza. Kebanyakan masa, sekurang -kurangnya dalam fasa 1 dan 2, dia melompat terlebih dahulu. Sekiranya anda yakin dengan keupayaan anda, anda sebenarnya boleh mendapatkan satu hit percuma kepadanya untuk kedua -dua postur dan kerosakan daya hidup semasa dia berada di udara, sebelum mundur atau mengatasi. Lakukan itu atau tidak, anda selalu perlu mundur atau melawan ketika dia melompat atau anda akan mengambil kerosakan berat dan ditangkap dalam serangan serangan segera.

Sebaik sahaja dia mendarat, tunggu sebentar, tidak serta -merta melakukan kaunter Mikiri atau anda akan melakukannya terlalu lama. Dia mengambil sedikit jeda setengah saat sebelum lunging, jadi penting anda mengamalkan masa dan cuba membina memori otot anda sehingga automatik!

Apabila anda tidak berada di wajahnya, dia mempunyai beberapa serangan lain.

  • Melompat dengan kebingungan beberapa tembakan busur – ini adalah salah satu yang paling sukar untuk ditangani. Ditangkap oleh satu dan anda akan ditangkap oleh beberapa yang lain. Ketika ragu-ragu, hanya memegang blok ketika dia melompat di udara sementara tidak berada di jarak dekat dari kamu, kerana itu selalu bermakna dia melakukan serangan ini. Anda hanya boleh menyekat semuanya dan teruskan. Memesong hanya membantu menjaga postur anda rendah, ia tidak akan membina dia.
  • Serangan Flurry – Ini adalah yang lain yang sukar, dan penting untuk anda belajar mengalahkannya. Sekali lagi, tahan blok beberapa kali pertama anda bertarung, dan Dengarkan. Dengar irama, dan kemudian kali seterusnya, ketuk cendawan dengan bunyi irama itu dan anda boleh membelokkan semuanya. Kami juga mendapati bahawa selalunya, blok mashing butang secepat yang anda sebenarnya boleh bekerja untuk sebahagian besar ini juga, walaupun ia bukan tabiat yang cemerlang!
  • Tembakan bow tunggal atau berganda – dia melakukan ini setiap sekarang dan kemudian di julat. Menguasai masa dan hanya menyekat/membesarkannya. Sekiranya anda berlari dan jangan berhenti, ia akan selalu terlepas, pergi ke mana anda berada di mana anda berada.

Perkara terakhir yang perlu diingat adalah cara sembuh dengan selamat, kerana ia sebenarnya menghairankan apabila anda tahu bagaimana. Tinggalkan dari Genichiro Ashina dan gunakan labu anda – tetapi semasa anda berdiri diam dan minum, tahan pecut dan arah ke tepi, kiri keras atau kanan, dan anda akan selalu mula bergerak seperti itu tepat pada waktunya untuk keluar dari jalan anak panahnya (dan dia selalu Menembak anak panah semasa anda minum dari labu anda).

Fasa 2 – Cara mengalahkan fasa kedua Genichiro Ashina

Selepas Deathblow Pertama, sudah tiba masanya untuk Fasa 2.

Ini menghairankan sama dengan Fasa 1, dan anda harus melakukannya dengan cara yang sama. Tinggal di wajahnya secepat mungkin, tukul kepadanya (tidak minda tetapi dengan respons yang ditetapkan di atas, bertindak balas dengan cara anda sendiri yang sesuai), dan anda akan mendapat cukup jauh.

Terdapat beberapa perbezaan, walaupun. Pertama, serangan berbahaya: dia kini mempunyai tiga. A merebut, yang jarang berlaku, dan anda harus mengelak apabila anda melihatnya atau mengambil kerosakan berat; Tujahan, seperti dahulu, digunakan dalam pertempuran standard atau selepas melompat (biasanya selepas melompat), atau sapuan, yang datang selepas serangan melompat kira -kira separuh masa.

Itu kombo serangan melompat-dan-perm. Sukar untuk membaca sama ada dia akan menyapu atau teras, tetapi tidak banyak yang boleh anda lakukan di sini selain menontonnya dengan teliti dan belajar membaca tanda -tanda. Dia akan memasukkan pedangnya di bawah tubuhnya, di tengah -tengahnya, ketika dia hendak dorong, atau dia akan menggegarkan dirinya lebih sedikit dan menarik pedangnya ke kedua -dua belah ketika dia akan menyapu.

Mikiri melawan tujahan dan melompat dan bop dia di kepala (dan susulan dengan dua hits pedang anda juga) ketika dia melakukan sapuan, dan anda akan baik -baik saja.

Dia mempunyai satu lagi kombo serangan yang agak jarang berlaku, yang dia gunakan dalam fasa ini juga, di mana dia pergi untuk menyapu dan kemudian melakukan satu langkah melangkah melangkah ke sisi, dan menembak tembakan busurnya. Berhati -hati untuk itu, kerana masa agak ganjil, tetapi tembakan busur boleh disekat seperti biasa.

Selepas itu, dapatkan satu kaki depan secepat mungkin. Dia mempunyai tanggapan yang sama seperti yang dilakukannya dalam dua fasa pertamanya untuk serangan tempur pedang standard anda. Bertindak balas dengan cara yang betul – anda akan pandai membacanya sekarang – dan kemudian bersiaplah untuk bahagian yang sukar.

Cara menangkap kilat untuk mengalahkan cara tomoe membentuk genichiro ashina

Cukup kerap – terutamanya selepas anda mempunyai pertarungan pedang yang berjaya – ketika Ashina dalam perjalanan fasa tomoe dia akan melompat dan memanggil bolt pencahayaan. Ia sebenarnya berputar di sekelilingnya dalam separa bulatan, dan kemudian menyerang di mana anda berdiri pada masa itu.

Terdapat beberapa cara untuk bertindak balas. Anda boleh mengelakkannya sama sekali, cukup dipercayai, dengan melancarkan atau berlari ke arahnya, sangat dekat dengannya kerana dia melakukan ini. Tetapi ini bermakna anda tidak mengekalkan tekanan pada posturnya dan membuat perjuangan lebih lama, dan lebih sukar, dalam jangka masa panjang.

Sebaik -baiknya apa yang perlu anda lakukan adalah menangkap pencahayaan dan kemudian membuangnya kembali kepadanya. Betapa mudahnya.

Ini dilakukan oleh melompat ke pencahayaan ketika berputar di udara. Apabila anda “dalam” bolt, kerana ia mencecah anda semasa udara, ketik R1/RB untuk menangkapnya dan ketuknya lagi untuk membuangnya kembali ke MR. Cara tomoe, untuk membekukannya di tempat dan membukanya untuk menyerang serangan anda.

Kunci untuknya ialah anda perlu membuang bolt kilat ke arahnya sebelumnya Anda mendarat kembali ke tanah. Sekiranya anda mendarat, anda akan terkejut dengan diri sendiri dan dibekukan di tempatnya, dan dia mungkin akan membunuh anda dengan satu pukulan.

Secara jujur, ia akan mengambil sedikit amalan jika anda seperti kami, jadi bersabarlah dan bersiaplah untuk bekerja melalui tiga peringkatnya beberapa kali sebelum kejayaan (atau. lebih daripada beberapa kali, jika anda seperti kami).

Sebaik sahaja anda mendapat tangan masa, ia akan berasa sangat mudah. Kami tidak lama lagi sampai ke titik di mana serangannya cukup banyak disekat dari mendengar reka bentuk bunyi sahaja, dan anda sebenarnya akan gembira melihatnya melakukan serangan yang teratur dalam fasa ketiga ini kerana anda tahu ia hanya kerosakan postur percuma kepadanya. Oleh itu, percayalah apabila kami mengatakan ini: anda boleh melakukannya!

Satu perkara terakhir juga: Penyembuhan dengan cara ketiga fasa tomoe ini sangat berisiko, tetapi anda boleh Lakukan jika anda cukup jauh. Perbezaannya adalah bukannya pertunjukan busur yang anda perlukan untuk mengelak, dia akan melakukan serangan tujah corkscrew yang anda perlukan untuk segera kaunter Mikiri. Ia sangat memuaskan apabila anda menariknya, jika anda suka mengambil risiko.

Kalahkan Genichiro Ashina Way dari Tomoe dan anda akan mendapat ganjaran yang sangat baik dengan kebolehan dan barang -barang baru. Pastikan untuk melangkah masuk dan gunakan ikon pemahat yang berdekatan dan simpan kemajuan anda – pekerjaan yang baik!

Itu sahaja yang anda semestinya perlu untuk menangani pertemuan ini, dan akhir perjalanan kami yang sedang berjalan buat masa ini. Anda boleh kembali ke Hab Panduan Sekiro dan Boss utama kami untuk lebih banyak lagi penjelasan dan nasihat!

Dari Assassin’s Creed ke Zoo Tycoon, kami mengalu -alukan semua pemain

Eurogamer mengalu -alukan video dari semua jenis, jadi log masuk dan sertai komuniti kami!

Log masuk dengan Google Log masuk dengan Facebook Log masuk dengan Twitter Log masuk dengan Reddit
Topik dalam artikel ini

Ikuti topik dan kami akan menghantar e -mel kepada anda apabila kami menerbitkan sesuatu yang baru mengenai mereka. Urus Tetapan Pemberitahuan Anda.

  • Pengembaraan Tindakan Ikut
  • PC Ikut
  • PS4 Ikuti
  • Sekiro: Shadows Die Twice Ikuti
  • Xbox One Ikuti

Tahniah atas ikut pertama anda!

Kami akan menghantar e -mel kepada anda setiap kali kami (atau salah satu laman kakak kami) menerbitkan artikel mengenai topik ini.

Melanggan Eurogamer.Surat Berita Harian Bersih

Dapatkan hari yang paling banyak dibincangkan mengenai cerita terus ke peti masuk anda.

Chris Tapsell adalah Timbalan Editor Eurogamer dan pengurus bola sepak yang paling dihiasi. Dia biasa menulis panduan, dan akan menghantar pautan ke spreadsheet kegemarannya jika anda bertanya kepadanya tentang League of Legends atau Pokémon yang kompetitif.

Penjahat Wiki

Hai. Ini adalah thesecret1070. Saya adalah pentadbir laman web ini. Edit seberapa banyak yang anda mahukan, tetapi satu perkara kecil. Sekiranya anda akan mengedit banyak, maka jadikan diri anda pengguna dan log masuk. Selain itu, nikmati Wiki penjahat.

Tidak mempunyai akaun?

Penjahat Wiki

Genichiro Ashina

Sekiranya anda berumur 18 tahun ke atas atau selesa dengan bahan grafik, anda bebas melihat halaman ini. Jika tidak, anda harus menutup halaman ini dan melihat halaman lain.

  • Genichiro
  • Cara Tomoe

Genichiro

Cara Tomoe

Nama penuh

Alias

Komander
Pemimpin Ashina
Lord Genichiro
Cucu yang menyedihkan (oleh Isshin)

Asal

Sekiro: Shadows mati dua kali

Pekerjaan

Ketua Klan Ashina

Kuasa / kemahiran

Penolakan Keabadian (dengan pisau fana hitam)

Kekuatan fizikal yang sangat besar
Kebolehan regeneratif
Kemahiran memerangi
Dekat-immortality
Tempestakinesis
Ketangkasan yang luar biasa
Swordsmanship
Electrokinesis
Memanah

Hobi

Menonton tarian Tomoe ke muzik Takeru dengan Emma (dahulunya dahulu sebelum kematian mereka).

Mengasah kemahirannya.

Matlamat

Jimat dan kembalikan Ashina ke kemuliaan.

Bunuh Wolf dan Ambil Darah Naga (kedua -duanya gagal).
Dapatkan pisau fana hitam (berjaya).

Jenayah

Dorongan Percubaan Berbahaya

Kekejaman haiwan
Penculikan
Konspirasi
Jenayah perang
Penyalahgunaan

Jenis penjahat

Saya akan memulihkan Ashina ke kemuliaan!
~ Genichiro ke Sekiro.

Genichiro Ashina adalah antagonis utama dari Sekiro: Shadows mati dua kali. Genichiro adalah ahli terkemuka dari klan Ashina dan cucu Isshin Ashina, seorang pedang legenda dan wira utara yang mengasaskan klan. Dia cemas tentang serangan tentera menteri pedalaman yang masuk dan berusaha menculik tuan muda untuk “memanfaatkan darah abadinya” .

Dia disuarakan oleh Ray Chase dalam Bahasa Inggeris dan Kenjiro Tsuda dalam bahasa Jepun.

Kandungan

Biografi []

Backstory []

Selepas rampasan Isshin, Genichiro diadopsi ke dalam keluarga Ashina selepas ibunya meninggal dunia dan dibesarkan sebagai cucu Isshin dan pengganti akhirnya. Pada satu ketika, Genichiro mula berlatih di bawah Lady Tomoe, keturunan wanita pahlawan Okami di Istana Fountainhead. Dia juga berkenalan dengan Emma dan Lord Takeru pada satu ketika, doktor yang akan membantu Wolf kemudian dan pewaris ilahi sebelumnya. Dia dan Emma sering akan mendekati Eveblossom dan menonton bagaimana Takeru bermain muzik dan Tomoe menari dengannya.

Tiga tahun sebelum peristiwa permainan, Genichiro bertempur melawan Kementerian Dalam Negeri dan walaupun dia berjaya memimpin tentera mereka, Ashina masih mengalami pukulan maut di Hirate Estate. Genichiro mula mencari keabadian dan menggalakkan Doujun untuk menyelidik perairan yang meremajakan di Istana Fountainhead. Nampaknya pada satu ketika dia juga bersekutu dengan Kuil Senpou dan Gunfort.

Sekiro: Shadows mati dua kali []

Prolog []

Selepas serangan ke atas harta pusaka Hirata, Genichiro telah mengambil pewaris ilahi semasa Lord Kuro menjadi tahanan. Dia menguncinya ke menara bulan dan memerintahkan orangnya untuk menjaga. Genichiro entah bagaimana mempelajari pengkhianatan Emma dan menanti pewaris ilahi yang pantas dan luarnya di lapangan Silverglass, di mana dia dan Wolf terlibat dalam pertempuran. Genichiro dapat dengan mudah mengalahkan serigala yang berkarat dan tidak berpengalaman, memisahkan lengan kirinya dan meninggalkannya untuk mati.

Walau bagaimanapun, sekiranya Wolf dapat menang terhadap Genichiro, dia akan berlutut dalam kekalahan. Ketika Genichiro mengutuk Wolf sebagai “bajingan” dan Wolf menunjuk pedangnya untuk deliever tamparan terakhir, nightjar (tersembunyi berdekatan) melemparkan seketika di Wolf. Wolf dapat membelokkannya, tetapi pada masa dia telah mengalih perhatiannya kembali ke Genichiro, dia telah mendapat dan menggunakan gangguan untuk memutuskan lengannya pula. Selepas itu, Genichiro mengulas bahawa “shinobi akan mengetahui perbezaan antara kehormatan dan kemenangan”, sebelum berjalan dengan Nightjar, yang membawa kuro tidak sedarkan diri.

Permainan Utama []

Dialog Evesdrop NPC menunjukkan bahawa Genichiro sedang mempersiapkan pertahanannya untuk serangan besar dan sanggup meletakkan semua adab makhluk di barisan hadapan. Ketika Wolf akhirnya tiba di bahagian atas istana Ashina, Genichiro dilihat bersama dengan Emma dan Kuro, melihat ke arah tempat tinggal datuknya dan meminta Emma mengenai keadaannya. Setelah dimaklumkan mengenai keadaan buruk Isshin, Genichiro mendekati Kuro dan meminta dia untuk menerimanya ke dalam sumpah abadinya lagi. Kuro menolak dan menyatakan bahawa dia tidak dapat melakukannya. Selepas Wolf mendedahkan dirinya dan berjanji untuk mengambil Kuro kembali, Genichiro menyedari bahawa satu -satunya cara untuk mendapatkan darah naga dari Kuro adalah membunuh Wolf.

Dengan pengalaman dan kemahirannya sekarang segar, Wolf dapat mengalahkan Genichiro dengan mudah. Di lututnya, Genichiro berpendapat bahawa Wolf akan lebih baik melayani orang lain, walaupun Wolf mengisytiharkan cadangannya menjadi bidaah. Sebagai tindak balas, Genichiro menumpahkan perisainya dan mendedahkan kilatnya Tomoe, memberitahu Wolf bahawa dia akan memeluk apa -apa cara kekuatan bidaah jika ia bermaksud memelihara Ashina. Walaupun demikian, Wolf masih mengalahkan Genichiro dan menikamnya melalui dada; Genichiro bergumam “Ashina” dan jatuh, mati. Walau bagaimanapun, ia diturunkan selepas itu bahawa dia juga abadi. Dia telah mabuk dari perairan yang meremajakan, dengan itu membolehkannya dibangkitkan dari luka fana tetapi tanpa sembuh. Genichiro lari untuk mencari lebih banyak kuasa.

Setelah Wolf memperoleh pisau fana merah, ia dapat disusun melalui salah satu dialog rahsia Isshin yang Genichiro juga memperoleh bilah fana sendiri pada masa itu.

Semasa pencerobohan pertama, Isshin menunjukkan di Genichiro kembali tidak lama lagi untuk meletakkan Blade Blade Blade untuk digunakan.

Selepas mengalahkan Naga Ilahi dan kembali ke Ashina Castle, Wolf mendapati Kuro berhadapan dengan Genichiro di lapangan Silverglass, di mana semuanya bermula. Sebelum Wolf datang, Genichiro telah mencederakan Kuro dengan pisau fana. Ketika Kuro runtuh ke tanah, Genichiro dan Wolf terlibat dalam satu pertempuran terakhir, tetapi walaupun dengan bilah fana, Genichiro masih tidak dapat mengatasi Wolf. Genichiro menyedari dia tidak sepadan dengannya dan mengakui bahawa dia tidak berkuasa, tetapi datuk itu tidak. Genichiro kemudian menggunakan bilah fana untuk mengorbankan hidupnya dan menghidupkan semula datuknya dalam perdana menteri, supaya dia dapat memulihkan Ashina. Malah ini tidak mencukupi untuk mengatasi Wolf, yang membunuh Isshin, sehingga menamatkan harapan terakhir Ashina untuk keselamatan.

Shura berakhir []

Sekiranya Wolf memilih bersama bapanya, Great Shinobi Owl akan melawan dan membunuh Genichiro (di luar skrin) sementara Wolf melawan Emma dan Isshin. Di akhir shura, burung hantu dapat dilihat membawa bilah fana hitam dan kepala pemenggalan Genichiro.

Keperibadian []

Dalam banyak cara, Genichiro adalah kerajang untuk watak utama – serigala. Kedua -duanya adalah pahlawan yang terlatih yang telah diterima pakai dan dibesarkan selepas rampasan kuasa Ashina dua puluh tahun yang lalu, dan dengan itu tidak setia kepada Sarjana mereka. Kedua -duanya pergi sejauh akhirnya menggunakan pisau fana mereka sendiri pada akhir permainan. Walau bagaimanapun, Genichiro mencari keabadian tidak kira betapa terkutuknya akan meninggalkannya. Serigala telah diamanahkan kepadanya, dan bahkan kemudian dia menunjukkan penyesalan atas akibatnya. Genichiro menentang kehendak datuknya sendiri daripada kesetiaan ke negaranya; Wolf tidak mematuhi tokoh ayahnya yang tidak bermoral. Akhirnya, Genichiro adalah seorang lelaki yang tidak pernah dapat bergerak dari tugasnya dan bermimpi menjadi lebih daripada sekadar pengganti ke klan Ashina.

Genichiro juga percaya bahawa, tidak seperti datuknya Isshin, dia tidak mempunyai apa yang diperlukan untuk menyelamatkan Ashina dari kebakaran perang. Oleh itu, dia menghidupkan pisau fana hitam pada dirinya sendiri, mengorbankan hidupnya, dan membangkitkan orang tua itu dalam perdana menteri untuk berjuang untuk Ashina kali terakhir.

Genichiro tidak kejam oleh alam semula jadi seperti yang dapat dilihat dari petikannya, tetapi dalam usahanya untuk mencari kuasa yang diperlukan untuk melindungi Ashina, Genichiro benar -benar kejam dan tidak berbelah bahagi. Dia sanggup melakukan banyak kekejaman seperti meninggalkan kemanusiaannya, menyakiti orang yang tidak bersalah, menculik anak, menggunakan haiwan sebagai senjata, menggunakan kekejian dan menggalakkan eksperimen yang mengerikan.

Genichiro nampaknya ingin memenuhi harapan Ashina Clan sebagai tuan mereka yang seterusnya. Dia juga seolah -olah mempunyai beberapa bentuk obsesi dengan tanah Ashina, mungkin kerana di matanya – tanah itu berfungsi sebagai pengganti kepada ibunya yang mati, oleh itu dia merasakan sejenis kasih sayang yang salah untuknya, bahkan merujuknya sebagai ‘dia’ ‘.

Petikan []

Shinobi harus mengetahui perbezaan antara kehormatan dan kemenangan. / Adakah ini semua shinobi tawarkan?
~ Genichiro setelah mengalahkan Wolf.
Bidaah, kata anda? Sekiranya ia adalah demi memelihara Ashina, saya akan merebut apa -apa cara kekuatan bidaah, saya akan menahan beban. Lihat – Kilat Tomoe.
~ Genichiro ke serigala semasa pertempuran kedua mereka.
Akhirnya, saya tidak berkuasa, tetapi. Kakek tidak. Ashina akan bangkit sekali lagi. Darah naga berjalan melalui uratnya. Dengan ini, malam yang panjang Ashina akhirnya berakhir.
~ Kata -kata terakhir Genichiro Ashina.