Panduan Karakter 2 Dishonored: Cara Memilih Antara Emily dan Corvo | PC Gamer, sekiranya anda bermain sebagai Corvo atau Emily dalam Disonored 2? Perbandingan tangan | Pcgamesn

Sekiranya anda bermain sebagai Corvo atau Emily dalam Disonored 2?

Sebaliknya, gunakan watak sebagai prinsip panduan. Siapa yang anda ingin kenal lebih baik? Sekiranya anda benar -benar suka Corvo dan belum bersedia untuk memisahkan cara dengannya, 2 Disonored 2 memaparkannya dalam peranan bercakap, disuarakan oleh Stephen Russell dari Thief. Dan sebahagian besar permainan berlaku di Serkonos, dari mana Corvo berasal. Ini adalah pesta pulang yang tidak dijangka untuknya, dan banyak yang perlu dipelajari tentang sejarah pembunuh ini melalui riwayatnya. Ia juga bagus untuk melihat dari mana dia datang dan bagaimana dia mengamuk pada masa ke semasa dari semasa ke semasa. Corvo dulu minum dan menari juga, anda tahu.

Kami membantu memilih antara bermain Spider-Woman Shots-sling-sling dan seorang pembunuh yang berpengalaman.

Sekiranya anda hendak bermain Dishonored 2, diberi amaran. Ia cukup bagus (kecuali), tetapi ia membuang satu keputusan yang dahsyat dari kelawar. Anda mesti memilih dari salah satu daripada dua watak yang berbeza untuk bermain melalui keseluruhan permainan dengan, Corvo atau Emily. Mengerikan, saya tahu. . Jangan risau, kami dapat membantu anda melakukan.

Kedua -dua watak itu mampu menghantui keseluruhan permainan atau membunuh semua orang di jalan mereka -ia tidak seperti Emily adalah watak stealth dan Corvo adalah yang gila. Mereka hanya dua kotak alat bercakap yang berbeza dengan beberapa cara yang berbeza -beza yang mereka nyatakan bermain agresif atau senyap. Mari kita pecahkan.

Perbezaan yang paling jelas antara Corvo dan Emily adalah kuasa traversal pendek pertama mereka. Corvo’s Blink menelefonnya jarak yang singkat dalam sekejap, sementara Emily jauh menjangkau dia di sana. Blink adalah mustahil untuk melihat antara asal dan tujuannya, tetapi jangkauan jauh dapat dilihat di sepanjang jalannya, hanya sedikit lebih sukar untuk ditemui daripada keadaan berdiri lalai Emily.

Ia juga patut dipertimbangkan bagaimana setiap kemampuan pergerakan naik taraf dari masa ke masa. Jangkauan jauh pada dasarnya menjadi cambuk bayangan pistol graviti yang bukan sahaja dapat melemparkan Emily di seluruh persekitaran, tetapi tarik objek dan orang ke arahnya. Sekiranya anda menjadi kekacauan yang tinggi, mencambuk pengawal terus ke bilah anda cukup rad. Blink mendapat lebih tepat dengan peningkatan, membolehkan Corvo menghentikan masa sepenuhnya sambil mensasarkan sekelip mata, atau mengeluarkan pengawal dengan serta -merta dengan serangan berkedip.

Pilih Corvo jika Anda ingin meluangkan masa anda merancang pergerakan cepat, tepat dan tidak keberatan dengan jangkauan terhad.

Pilih Emily jika Anda ingin merasa sedikit seperti tuhan fizik spider-man bidaah dengan peluang yang lebih tinggi untuk dilihat.

Menguruskan orang lain berbanding diri anda

Di sinilah keadaan menjadi sedikit lebih teknikal. Adakah anda lebih suka tukul atau pistol kuku? . Dia boleh menghubungkan segelintir musuh dengan domino dan tercekik untuk mencekik mereka semua, atau dalam giliran yang lebih kacau, menghubungkan beberapa pengawal dan kemudian tarik satu melalui dinding cahaya untuk membubarkan mereka semua.

Corvo memberi tumpuan kepada menguruskan kedudukannya berhubung dengan ancaman dengan kebolehan pergerakan yang lebih kecil dan lebih tepat, sementara Emily adalah mengenai menguruskan kedudukan ancaman berhubung dengannya -dia adalah watak AoE, pada dasarnya.

Pilih Corvo jika anda mahu menguruskan objek dan kumpulan musuh yang lebih kecil dengan ketepatan.

Pilih Emily jika anda mahu menguruskan beberapa musuh sekaligus dengan peluang yang lebih tinggi untuk keganasan.

Bagaimana anda suka membersihkan kekacauan

Mengacaukan dan memberi amaran kepada lebih banyak pengawal kehadiran anda daripada yang anda mampu pengendalian akan berlaku. Apabila kotoran memukul kipas, bagaimana anda menggunakan kebolehan anda untuk melarikan diri dari situasi yang rumit adalah separuh keseronokan, dan setiap watak mempunyai cara yang unik untuk keluar dari Scot percuma. Keupayaan pemilikan Corvo membolehkannya melompat ke tikus atau darah yang bersampingan untuk percutian kecil, dan dengan peningkatan mayat, anda boleh membuang bentuk material anda dan melepak di dalam mayat sehingga tempat kejadian menghapuskan. Windblast baik untuk mengetuk kumpulan musuh ke tanah semasa anda berkedip atau meluncur juga. Sekiranya anda seorang gila dan memerlukan kapal yang berguna untuk mencelupkan, memanggil beberapa tikus dengan kawanan yang memakan.

Membuat kreatif juga menjadi pilihan.

. Sekiranya banyak pengawal mengejar anda, berantai seberapa banyak yang anda dapat bersama dan membuang Mesmerize. Ia akan memikat pengawal berhampiran dan sesiapa yang mereka dirantai, dengan berkesan membeku bilik. Keupayaan dopplegangernya juga menjadi gangguan yang hebat. Membuang dua dan jauh sampai ke sana dari sana.

Pilih Corvo jika Anda lebih suka bersembunyi dalam mayat daripada membersihkan bilik anda.

Pilih Emily jika anda lebih suka vakum kedai ke kuali debu.

Siapa yang ingin anda kenal?

Ingat, kedua -dua watak itu mampu bermain -main dan ganas, jadi jangan terlalu banyak berpeluh jika perbezaan kebolehan mereka belum menyatakan keputusan untuk anda. ? ?

. Siapa yang anda ingin kenal lebih baik? Sekiranya anda benar -benar suka Corvo dan belum bersedia untuk memisahkan cara dengannya, 2 Disonored 2 memaparkannya dalam peranan bercakap, disuarakan oleh Stephen Russell dari Thief. Dan sebahagian besar permainan berlaku di Serkonos, dari mana Corvo berasal. . Ia juga bagus untuk melihat dari mana dia datang dan bagaimana dia mengamuk pada masa ke semasa dari semasa ke semasa. Corvo dulu minum dan menari juga, anda tahu.

Sebaliknya, sangat menarik untuk mengetahui bagaimana Emily berubah dalam peraturannya yang beralun dari Dunwall sebagai Permaisuri Kepulauan. Dia menghilangkan satu ton wawasan tentang siapa Corvo berada pada tahap yang paling lemah, dan mendengar perincian hubungan mereka melalui perspektif baru adalah menyegarkan. Dia bukan protagonis video yang hebat yang dia keluar seperti dalam permainan pertama. Emily juga merupakan watak yang menarik pada dirinya sendiri, mengeras melalui tahun -tahun yang sukar untuk menguasai tanah apung, koyak, dan dipaksa untuk membesar lebih cepat daripada orang yang sepatutnya. Dia sama dengan bahagian yang tegas dan empati, dan membentuknya sebagai pembunuh yang berdendam atau penuh belas kasihan adalah arka yang sentiasa menarik.

Pilih Corvo jika Anda ingin melihat protagonis senyap dijadikan manusia yang bermasalah dan penyayang.

Pilih Emily jika anda ingin melihat bagaimana tragedi membentuk orang muda dan mengalami apa yang pada dasarnya merupakan watak yang sama sekali baru.

Buletin PC Gamer

Daftar untuk mendapatkan kandungan terbaik minggu ini, dan tawaran permainan hebat, seperti yang dipilih oleh editor.

.

Sekiranya anda bermain sebagai Corvo atau Emily dalam Disonored 2? Perbandingan tangan

Dishonored 2 watak mana?

Kami cepat menghampiri pelancaran Dishonored 2 – permainan yang saya curiga yang disyaki dapat menangkap Gam of the Year Gong. . Jika tidak, hanya berpura -pura saya tidak pernah menyebutnya, ya?”?

Pengarah Kreatif Permainan Harvey Smith sudah mengatakan bahawa anda perlu bermain disconored 2 dua kali untuk memahaminya, yang sedikit membingungkan bagi kita yang tidak mempunyai masa untuk menyelesaikan, apalagi memainkan semula, bahkan permainan yang paling indah (Geralt , Saya minta maaf). Ramai di antara kita hanya akan bermain melalui kempen 15 (ish) -hour sekali, jadi keputusan siapa yang kita pilih adalah biggie.

Panduan watak 2 yang tidak disengajakan

Di satu pihak, ada Corvo lama yang dipercayai – lelaki dalam topeng besi yang memperkenalkan kita kepada kegembiraan berkedip (teleporting, untuk anda orang Filistin yang belum memainkan permainan pertama) dan pemilikan tikus. Kemudian ada Emily, Permaisuri Muda dari asal yang tidak disengajakan yang kini berkembang menjadi pembunuh sejuk yang mematikan dengan set kemahirannya sendiri. Untuk siapa anda pergi?

Saya telah bermain melalui satu misi sebagai Corvo dan Emily sehingga anda tidak perlu (bukannya anda tidak mahu), dan dapat mengesahkan bahawa kedua -duanya agak berbeza. Ini adalah pemikiran saya terhadap mereka, baik secara mekanikal dan naratif. Semoga ia membimbing anda untuk memilih watak yang sesuai untuk anda ..

Pilih Corvo untuk Pengalaman Klasik, atau Emily untuk kemahiran baru

Yang tidak disengajakan yang asal menarik tindakan mengimbangi yang baik dalam menawarkan cara menarik untuk bermain secara agresif dan diam. Corvo’s Beg of Unik Magic Tricks, bersama -sama dengan sistem tempur huru -hara yang padat dan memuaskan menyaksikannya. Tetapi dengan kebolehan baru yang dilancarkan oleh Emily Kaldwin dalam Dishonored 2, dengan cepat menjadi jelas kepada saya bahawa dia adalah watak yang lebih senyap, lebih kreatif, menjadikan Corvo kelihatan agak kejam dengan perbandingan (walaupun semua langkah klasiknya masih utuh).

. . Tiga kebolehan Corvo untuk tahap ini adalah Windblast, Blink, dan Bend Waktu. Blink, tentu saja, helah teleportasi klasik yang bagus untuk membingungkan dan mengapit musuh, walaupun AI nampaknya lebih berhati -hati dan berhati -hati dengan silap mata kali ini.

Panduan watak 2 yang tidak disengajakan

Menarik pertempuran pertengahan yang berjaya adalah lebih sukar, dan saya mendapati diri saya sangat bergantung pada masa lendir untuk memberi kelebihan kepada diri saya, membuat perdamaian dengan realiti bahawa saya melawan musuh saya secara bersemuka lebih banyak di sini daripada sebelumnya. Mungkin saya tidak bersungguh-sungguh, atau mungkin diet Corvo selama 15 tahun pastri sirip ikan paus dan kaviar hagfish (atau apa sahaja elit sosial dunwall makan) telah menjadikannya sedikit lebih berat daripada sebelumnya.

Emily lebih anggun, tetapi untuk mentakrifkannya sebagai watak ‘senyap’ tidak melakukan keadilan terhadap pelbagai kuasa inventifnya yang suka bermain -main kerana mereka mematikan. . Yang pertama adalah yang tersembunyi, menjadikan anda sebagai makhluk bayangan yang mengasyikkan di sepanjang tanah seperti orang asing (seperti dalam Alien Ridley Scott). Ia tidak akan membantu anda melarikan diri dari pertempuran, tetapi jika anda ingin berkeliling dengan cepat sambil tetap tidak dapat dikesan, atau dekat dengan musuh yang tidak menyedari sebelum memusnahkan mereka, ini adalah cara untuk melakukannya.

. .

Domino membolehkan anda menandakan musuh sehingga jika anda membunuh salah seorang dari mereka, mereka semua mati dengan cara yang sama. Saya dengan cepat menjadi terpesona melihat berapa banyak musuh yang saya cad domino bersama -sama sebelum cuba mengiris salah satu daripada mereka separuh dan menonton mereka semua memenuhi nasib yang sama dengan nasib yang sama (saya menguruskan empat), atau membuang musuh di udara dengan jauh dan jauh menenggelamkannya di bilah saya ketika dia jatuh.

. Tetapi mungkin semua ini adalah niat pemaju, kerana Dishonored 2 mempunyai udara ‘lulus obor’ dari watak yang memulakan siri ini kepada orang yang telah bangkit dari simbol tidak bersalah kepada protagonis yang sejuk dan menarik yang saya mati untuk mengetahui lebih lanjut mengenai.

Pilih Emily untuk peranan utama dalam cerita, atau Corvo untuk giliran sokongan

. Dari treler terawal yang memamerkan kebolehannya yang jahat, ke plot, dengan cara permainannya yang sebenarnya, tumpuannya teguh pada Empress Assassin. Sementara itu Corvo terus melakukan apa yang dia lakukan dengan baik, melayani tuannya dan bersembunyi di bayang -bayang (dia tidak pernah peduli untuk perhatiannya).

Kesejahteraan Emily yang berusia 10 tahun adalah titik tumpuan yang tidak disengajakan; Doodlingsnya – yang akan cerah dan manis atau gelap dan ganas bergantung pada bagaimana anda bermain – terjebak dengan saya sebagai penunjuk yang tajam, jelas pengaruh kuat Corvo pada Permaisuri Muda. Sebagai pemain yang kembali, saya ingin meluangkan sedikit masa dalam fikirannya, belajar tentangnya melalui monolog dalamannya dan sedikit untuk mencuba dan mendapatkan idea tentang bagaimana dia ternyata, yang seterusnya akan memberi petunjuk tentang bagaimana Corvo pergi peristiwa permainan pertama secara kanonik.

Tidak banyak yang diberikan tentang jiwa Emily dalam main -main saya, walaupun komennya pada permulaan misi – di mana dia mengagumi keindahan rumah jam kerja dan berharap dia dapat menangani sasarannya dengan cara selain membunuhnya – mencadangkan bahawa Terdapat beberapa belas kasihan di bawah luaran yang berais.

Panduan watak 2 yang tidak disengajakan

Tidak dapat dielakkan, hanya satu daripada dua kempen selari yang akan menjadi kanonik dan, berdasarkan hampir semua yang saya lihat, itu mungkin menjadi Emily. Arkane boleh menyelesaikannya dengan menumpuk dua watak untuk saat -saat cerita penting, walaupun ini akan menjejaskan semua tindakan solo dan pembunuhan yang akan anda lakukan di antara. Walau bagaimanapun Arkane memutuskan untuk menyelesaikan teka-teki naratif ini, lebih baik tidak berakhir dengan dua cerita yang ada serentak dalam fizik kuantum-y “Selalu ada seorang gadis. Selalu ada rumah api “fesyen – kami masih pulih dari kali terakhir permainan melakukan itu ..

Itu bukan untuk mengatakan bahawa cerita Corvo akan remeh. . . Prod pada mesin taip sebagai Corvo, sebagai contoh, dan dia akan merenung tentang menulis memoirnya; Lakukannya sebagai Emily, dan dia akan mengasyikkan bagaimana tidak ada cara dia boleh menghantar surat kepada rakan -rakannya. Wawasan kecil, pasti, tetapi mereka menggoda kemungkinan bahawa Dishonored 2 adalah sama banyak tentang pembelajaran sebagai watak -watak yang melewati kerana ia adalah tentang menetapkan mereka untuk masa depan.

Keputusan

Sebagai seseorang yang masih penuh cinta dengan yang asal yang tidak disengajakan, saya sudah bersedia untuk berdiri oleh anak lelaki saya Corvo ketika saya mula -mula mendengar tentang malarkey pilihan watak ini. Tetapi berdasarkan waktu bermain saya, Corvo merasakan seperti anjing lama dengan helah lama yang lama-cakar, kulit kayu, melompat-sementara Emily adalah anak kecil silsilah yang boleh dipengaruhi yang mampu melepaskan backflips, melompat melalui api api, atau backflipping sambil melompat melalui Kebakaran.

Panduan watak 2 yang tidak disengajakan

Analogi anjing meluas ke cerita itu sendiri, jika anda membenarkan saya meregangkannya jauh. Corvo kelihatan mungkin meneruskan peranannya sebagai anjing pengawal yang setia kepada anak perempuannya dan Permaisuri; Selepas berjam -jam saya menghabiskan melindungi dan memupuk Emily dalam permainan pertama, saya kini bersedia untuk memberi ganjaran kepada diri saya dengan menjadi orang yang Corvo sepenuhnya diberikan kepada dirinya sendiri. Ia hampir seolah-olah bermain Emily melakukan keadilan terhadap usaha Corvo dalam perlawanan pertama, kerana sekarang anda dapat mengagumi keturunannya.

. Kekakuan perbandingannya menjadikannya lebih banyak cabaran, dan mungkin ada orang di pengawal lama yang tidak disengajakan yang akan berdiri dengannya. Tetapi mengetahui bahawa saya seorang lelaki ‘playthrough tunggal’, saya ditetapkan pada Emily Come D-Day (11 November), dan saya suka berfikir bahawa jika Corvo berdiri di atas bahu saya ketika saya memilihnya, dia akan meluluskan.

Siapa yang akan anda pilih? Beritahu kami di bawah.

. Anda juga boleh mencari karyanya di Kotaku, senapang patah kertas, dan pc gamer, antara lain.