Jaina Proudmoore, Tyrande Whisperwind, Sylvanas Windrunner – Wanita Paling Ikonik Wow | Pcgamesn,

Ini hanya pemilihan kecil, fikiran – terdapat banyak, banyak wanita yang lebih terkenal dalam permainan – tetapi ini adalah gals yang sangat bergema dengan kami.

Jaina Proudmoore, Tyrande Whisperwind, Sylvanas Windrunner – Wanita Paling Ikonik Wow

World of Warcraft telah melanggar banyak tanah MMO yang penting sepanjang hayatnya. Satu bidang nota khusus adalah pengiktirafan wanita dalam peranan utama – Blizzard’s Modern Classic mempunyai banyak watak wanita yang hebat yang mengetuai cerita. Langkah sedemikian, mengecewakan, tetap menjadi aspek yang jarang berlaku dalam permainan, bahkan hari ini.

Ahli wanita pelakon World of Warcraft bukanlah wira dan penjahat dua dimensi yang mudah, sama ada-mereka pemimpin, pencipta, pekerja, dan pahlawan. Dan tumpuan mereka bukan hanya pada kehidupan watak lelaki, kerana mereka berminat dengan nasib mereka sendiri.

Lebih baik lagi, Blizzard mendengarkan komuniti, mencipta watak -watak yang mengisi mana -mana peminat jurang yang mungkin ditemui dalam perwakilan World of Warcraft. Ia menjadikan MMO kuno berasa meriah dan segar, permainan yang bersedia untuk bergerak dengan masa. Untuk meraikan pelakon yang menyegarkan ini, kami telah mengumpulkan bersama beberapa wanita kegemaran World of Warcraft kami sejak bertahun -tahun.

Ini hanya pemilihan kecil, fikiran – terdapat banyak, banyak wanita yang lebih terkenal dalam permainan – tetapi ini adalah gals yang sangat bergema dengan kami.

Tyrande Whisperwind

Terdapat kecenderungan dengan banyak watak untuk membuat sabitan mereka terlalu hitam dan putih. Tyrande Whisperwind menentang trend itu dengan ketara. Pada mulanya memaparkan di Warcraft III, dia adalah pendeta tinggi yang dipilih oleh Dewi Elune, serta pemimpin Elves Malam, bersama suaminya, Malfurion Stormrage.

Dia tetap kuat walaupun banyak pertempuran dengan gerombolan dan iparnya sendiri. Sering dipisahkan dari suaminya, pastinya mudah baginya untuk berubah menjadi klise seorang wanita yang hilang tanpa cintanya, tetapi dia menggunakan masa untuk melindungi rakyatnya dan, akhirnya, mengalahkan ancaman gerombolan.

Beberapa kritikan mungkin telah dikenakan ke arahnya pada masa lalu kerana terlalu bergantung kepada orang lain di sepanjang jalan tetapi hidup seperti itu. Ia menjadikannya kelihatan lebih masuk akal.

Jaina Proudmoore

The Sorceress Manusia Paling Berkuasa Hidup, Jaina Proudmoore adalah kegemaran peminat yang teguh untuk alasan yang baik. Pemimpin Kirin Tor, dia secara konsisten bekerja untuk mengalahkan Legion Burning dan melakukan segala -galanya dalam kuasa untuk menghentikan gerombolan. Tidak buruk untuk watak yang Blizzard pada asalnya merancang untuk membunuh di Warcraft III.

Selama bertahun -tahun, dia berkembang dari watak yang lebih diplomatik dan damai kepada orang yang lebih agresif – tidak dibantu oleh kematian cintanya, Arthas – tetapi siapa yang boleh menyalahkannya? Sudah menjadi masa yang sukar, dan dia masih keluar berjuang dan bebas.

Sylvanas Windrunner

Menggali jauh ke dalam Lore of Warcraft, Sylvanas Windrunner dibunuh oleh Arthas, beau Jaina Proudmoore, sebelum kembali sebagai banshee dan memimpin Forsaken, salah satu puak yang paling kuat di Undead di dunia. Dalam perkembangan yang lebih baru, dia menjadi Warchief of the Horde dan bahkan membakar Teldrassil, salah satu tapak bekas orangnya yang paling suci. Menyeberangi dia di bahaya anda.

Dengan kebencian untuk hidup dan keinginan untuk penaklukan, Sylvanas jauh dari orang yang ‘baik’, tetapi hanya sedikit yang akan mengalami pengkhianatan dan pengkhianatan. Sesungguhnya, walaupun dia mengambil giliran kontroversial untuk Nastier lewat, dia sering dibentangkan sebagai bersimpati pada masa lalu, dan telah melalui salah satu arka Chracter terbaik dan paling penting dalam keseluruhan siri.

Kegemaran di kalangan peminat yang mencari protagonis wanita yang kuat, Sylvanas berdosa dan berdosa, tetapi tidak pernah lemah. Sebaliknya, dia telah berada di pusat acara di Azeroth dan akan terus menjadi pengembangan seterusnya Wow, ketika ia memecahkan halangan ke Shadowlands.

Maiev Shadowsong

Memainkan peranan penting dalam pertempuran melawan legion yang terbakar semasa perang orang dahulu kala, Maiev Shadowsong adalah kekuatan yang harus diperhitungkan bersama adiknya, Jarod. Selama bertahun-tahun, dia digambarkan sebagai imam, warden, dan penyangak, memastikan dia adalah seorang yang hebat.

Sedikit terlalu didorong oleh balas dendam, ketika dia akhirnya mengalahkan musuhnya – Illidan – dia menyedari bahawa dia tidak mendapat banyak lagi yang tersisa dalam hidupnya, mengubah mood tragis, tetapi tidak lama sebelum dia mempunyai lebih banyak setan untuk memandu kembali.

Exarch yrel

Cerita di sebalik kuasa Exarch Yrel ke kuasa adalah memuaskan jika kisah suram. Bermula sebagai pendeta muda yang naif, pengalaman kejam dengan gerombolan besi, menyebabkan dia menjadi paladin dan memerintah Draenei.

Baca lebih lanjut: Lihat MMO terbaik di PC

Dengan berbuat demikian, dia menjadi salah satu protagonis utama panglima perang Draenor, yang terlibat dalam hampir setiap elemen jalan cerita pengembangan. Ia sedikit cliched bagaimana dia dipaksa untuk menjadi kuat dan sukar, tetapi tidak lebih daripada kisah purata yang akan datang dalam banyak siri hebat lain.

Penyumbang Jennifer Allen PCGamesn Jennifer merangkumi semua pangkalan, menulis tentang apa sahaja dari World of Warcraft ke komputer riba permainan, dan juga menulis untuk Eurogamer dan Techradar.

Rangkaian N Media memperoleh komisen daripada pembelian yang layak melalui Amazon Associates dan program lain. Kami memasukkan pautan sekutu dalam artikel. Lihat Terma. Harga betul pada masa penerbitan.