Ekko (Arcane) | League of Legends Wiki | Fandom, League of Legends ‘Arcane’ Netflix menubuhkan kisah solo Ekko yang praktikal menceritakan dirinya – Black Girl Nerds

League of Legends ‘Arcane’ Netflix menubuhkan kisah solo ekko yang praktikal menceritakan dirinya sendiri

Berkembang, Ekko memandang ke arah Vi, yang mengajarnya beberapa teknik pertempuran asas, dan sering bermain permainan dengan serbuk di mana dia akan cuba menembaknya dengan pistol paintball. [1] Juga, setiap kali dia diliputi minyak dari kerja, VI akan menjadi orang yang membawanya ke timbunan sampah dan hos dia bersih. [2]

League of Legends Wiki

Mahu menyumbang kepada wiki ini?
Daftar untuk akaun, dan mulakan!
Anda juga boleh mematikan iklan dalam pilihan anda.

Mari sertai pelayan perselisihan komuniti lol wiki!

Tidak mempunyai akaun?

League of Legends Wiki

Ekko (Arcane)

Artikel ini adalah stub watak. Ia memerlukan peminat untuk membantu mengisi bahagian yang hilang berikutan konvensyen bertulis.

Jika anda ingin membantu tetapi ingin merujuk artikel watak yang lengkap:
Artikel ini terakhir diedit oleh Ruwbz pada 12-Ogos-2023 21:12.

Permainan

Ekko Firelightskin

Arcane

Ekko

  • Akta 3
  • Akta 3
  • Akta 2
  • Akta 2
  • Akta 1
  • Imbas kembali

Akta 3

Akta 3

Akta 3

Akta 2

Akta 2

Akta 1

Imbas kembali

Tajuk

Nama samaran(s)

  • Juruselamat budak lelaki itu
  • Lelaki kecil

Ciri -ciri

Spesies

Kata ganti(s)

Garis masa

  • 12-13 tahun (Akta 1)
  • 19-20 tahun (Akta 2-3)

Senjata(s)

  • Kelawar
  • Hoverboard
  • Bom tangan asap

Status peribadi

Status

Tempat asal

Kediaman semasa

Status profesional

Pekerjaan

  • Pencipta
  • Pemimpin geng
  • Vigilante
  • Sumpsnipe

Wilayah(s)

Puak(s)

Watak yang berkaitan(s)

Pemisah

Ekko adalah pencipta zaunit dan bos api api . Dia juga rakan zaman kanak -kanak Vi dan Jinx . Individu yang agresif dan berperang, Ekko bercita-cita untuk membebaskan bawah dari pemerintahan Silco dan sanggup meletakkan segala yang dimilikinya, termasuk kehidupannya sendiri, berisiko untuk mencapainya.

Kandungan

  • 1 latar belakang
    • 1.1 kehidupan awal
    • 1.2 Kejadian Hexgem
    • 1.3 Pembentukan Firelights
    • 1.4 Konfrontasi di Jambatan

    Latar belakang []

    Kehidupan Awal []

    Ekko adalah pencipta kanak -kanak jenius dan bekerja sebagai pembantu benzo di kedai pajak gadai. Dia sering akan menguping perbualan Benzo yang lebih peribadi walaupun lelaki itu akan menghantarnya, yang membuatnya menjadi urus niaga dan rahsia tertentu yang sering dia kongsi dengan kawan -kawannya: Vi, Serbuk, Mylo, dan Claggor . Walaupun dia tidak pernah mengambil bahagian dalam mana -mana heist mereka, mereka datang untuk menganggapnya sebagai sebahagian daripada geng kecil mereka dan akhirnya memberinya nama samaran “Little Man.”

    Berkembang, Ekko memandang ke arah Vi, yang mengajarnya beberapa teknik pertempuran asas, dan sering bermain permainan dengan serbuk di mana dia akan cuba menembaknya dengan pistol paintball. [1] Juga, setiap kali dia diliputi minyak dari kerja, VI akan menjadi orang yang membawanya ke timbunan sampah dan hos dia bersih. [2]

    Ulasan Pakar Gamespot

    10 Oktober 2013

    09 November 2009

    Insiden Hexgem []

    Semasa bekerja di Benzo pada suatu hari, seorang lelaki dari Piltover datang ke kedai dan membeli barang daripadanya. [1] [3] Ekko dengan mudah dapat mengenakannya dua kali harga barang normal dan kemudian mengikutinya. Berfikir kawan -kawannya boleh membuat wang tunai cepat dari lelaki itu, Ekko memberitahu VI mengenai bengkel tersebut. Pelan itu kembali apabila serbuk secara tidak sengaja menyebabkan letupan di rumah lelaki itu, memulakan siasatan yang menyebabkan penguatkuasa ke Benzo untuk menghadapi Vander .

    Walaupun ditendang oleh Benzo sebelum dia dan Vander dapat bercakap secara persendirian, Ekko mendengarkan melalui alat ganti yang dibina di atas bilik dan mendapati bahawa Vander mempunyai perjanjian dengan Sheriff Grayson, [1] yang kemudiannya diberitahu Vi dengan beberapa dengan beberapa ragu -ragu. [3]

    Ekko kemudian menyaksikan pembunuhan Benzo di tangan deckard yang terkena berkilau di bawah perintah Silco. Dia melihat Silco dan orang -orangnya mengambil Vander dan kemudiannya menangis memberitahu Vi di mana untuk mencari mereka – Kilang Shimmer Silco. Tidak lama selepas itu, banyak letupan di kilang mengakibatkan banyak kematian dan kehilangan Vi, [4] memimpinnya untuk mengandaikan bahawa dia juga telah binasa. Sementara itu, serbuk diambil oleh Silco, menyebabkan kedua -duanya dipisahkan.

    Pembentukan Firelights []

    Dipaksa untuk mencari cara untuk bertahan, Ekko akhirnya hidup bersembunyi dengan sekumpulan anak -anak lain, membina pangkalan mereka di ruang yang jarang berlaku yang menempatkan salah satu pokok yang sangat sedikit -jika bukan satu -satunya pokok -untuk bertahan di Zaun. Kumpulan itu memanggil diri mereka sebagai api api, selepas serangga yang bercahaya yang terdapat di Zaun, [2] dan mula mensabotaj penghantaran Silco berkilau dengan harapan menghalang kerosakannya ke bandar mereka. [5] [2]

    Konfrontasi di Jambatan []

    Penampilan []

    Keperibadian []

    Kemampuan []

    Hubungan []

    • Di Arcane (siri TV), Ekko bekerja di kedai pajak gadai Benzo sebagai seorang kanak -kanak. Ekko nampaknya berkembang menjadi ahli perniagaan yang licik kerana dia berjaya menagih Jayce di kedai pajak gadai dan memanfaatkan ketidakupayaannya untuk tawar -menawar. Dia juga seolah -olah mengintip pelanggan di kedai Benzo dengan menggunakan Spyglass tersembunyi dan mendengar alat ganti. Beberapa Zaunit (seperti VI) datang ke Ekko kerana keupayaannya untuk mencari maklumat mengenai peluang yang menguntungkan. Ekko dan Benzo nampaknya dekat kerana dia sedih untuknya ketika dia menyaksikan pembunuhannya.
      • Sebagai seorang kanak -kanak, nama samaran Ekko di Zaun adalah “Little Man”.
    • Graffiti Ekko sering melawat mempunyai lukisan gadis dengan rambut biru (jinx) dan merah jambu (vi).
      • Ekko mengenali mereka ketika dia masih muda.
      • Ekko dan Jinx adalah kawan zaman kanak -kanak dan sering bermain bersama sehingga yang terakhir diadopsi oleh Silco . Kerana kerja beliau untuk Silco, Ekko kini melihatnya sebagai bahaya kepada Zaun yang mesti dihentikan.

    Penampilan Arcane Show []

    Musim Satu Penampilan : 8/9
    Selamat datang ke taman permainan:
    Muncul
    Beberapa misteri lebih baik dibiarkan tidak dapat diselesaikan:
    Muncul
    Keganasan asas yang diperlukan untuk perubahan:
    Muncul
    Selamat Hari Kemajuan!
    Muncul; dilepaskan
    Semua orang mahu menjadi musuh saya:
    Tidak hadir
    Apabila dinding ini jatuh ke bawah:
    Muncul; dilepaskan
    Juruselamat Boy:
    Muncul
    Minyak dan air:
    Muncul
    Raksasa yang anda buat:
    Muncul

    Trivia []

    • Ekko dianggarkan berusia 12-13 tahun dalam perbuatan pertama siri ini dan dianggarkan berusia 19-20 tahun dalam Akta Kedua dan Ketiga. [6] [7]

    League of Legends ‘Arcane’ Netflix menubuhkan kisah solo ekko yang praktikal menceritakan dirinya sendiri

    Nerds gadis hitam

    Permainan video dan penyesuaian sinematik dan televisyen mereka mempunyai sejarah yang panjang dan tidak menyenangkan di antara mereka, bermula dengan tahun 1993 Super Mario Bros Filem. Walaupun kegagalan kritikal dan komersil tertentu berjaya mendapatkan kultus kecil berikutan selama bertahun -tahun, yang lain tidak bertuah. Contohnya, 2016 World of Warcraft Penyesuaian filem permainan yang sama, walaupun secara purata kedudukan, adalah kekecewaan kepada peminat bahan sumber. Perkara yang sama boleh dikatakan untuk penyesuaian permainan video Activision, 2007 Transformer filem, bersama dengan syarikat itu hancur James Bond francais permainan.

    Walau bagaimanapun, setiap sekarang dan kemudian bintang-bintang sejajar, satu kali berlaku, dan itik yang hodoh dilahirkan-penyesuaian yang dilakukan dengan bijak dilakukan, ia tidak membuat peminatnya marah-hidup sambil mempersoalkan kehidupan, kewujudan, dan dewa masing-masing. Dan itu berlaku dengan 2021’s Arcane, Penyesuaian animasi Netflix dari permainan video Arena Battle Multiplayer yang dipanggil League of Legends. Ini mungkin salah satu penyesuaian terbaik yang dibuat setakat ini, dan sementara itu bukan bar yang sangat tinggi untuk diatasi, kedua-dua pemain dan penonton yang tidak bermain menyukai persembahan untuk kisahnya-yang merupakan prequel untuk permainan.

    Diperkenalkan pada awal siri ini, yang kini terdiri daripada satu musim, adalah seorang budak lelaki Ekko, yang disuarakan oleh Reed Shannon yang berbakat pada tahun 2019 Jalan Canal. Dilahirkan dengan intelek peringkat genius, Ekko sedang membina mesin mudah sebelum dia dapat berjalan dan yang lebih kompleks pada masa yang dia dapat. Sudah tentu, kami merujuk kepada peranti Drive Zero-alat peringatan masa yang membolehkan Ekko memanipulasi kenaikan masa kecil, kesalahan kecil yang betul, atau menyelamatkan nyawa, hanya pada masa yang sama. Ia adalah peranti jenis jam tangan yang sama yang kita lihat dia berputar dalam persembahan.

    Dia diturunkan sepenuhnya sebagai pemimpin api api dalam kumpulan ketiga episod, sebagai watak sampingan yang indah yang sangat unik untuk Arcane ‘nally-gray naratif. Pertunjukan ini pada dasarnya mempunyai dua versi pencirian yang sama: Jayce dan Jinx menjadi Piltovers ‘dan Zauns’ Protegs masing -masing, Vi dan Caitlyn sebagai Misfit Girls, Heimerdinger dan dianakkan sebagai saintis veteran, dan senarai terus berlangsung. Tetapi Ekko sama sekali berbeza; Dia mewakili kejadian yang jarang berlaku di mana duit syiling yang dilemparkan di pinggirnya, memberikan pilihan ketiga.

    Dan sesiapa yang menyaksikan pertunjukan itu benar -benar menyedari bahawa segala -galanya mengenai Ekko dan tindakannya tidak berada di bawah pengkategorian binari seperti yang lain. Jadi, sebagai contoh, ketika dia mencintai Zaun, Ekko mengakui rasuah dan keganasan yang dibawa oleh pemerintahan Silco, itulah sebabnya dia menyerang Zaunites yang bekerja untuk dalang jenayah. Tetapi dia tidak melakukannya untuk memihak kepada Piltover. Sebenarnya, dia tidak peduli dengan apa yang difikirkan oleh pili tentang dia atau kumpulan api – dia berjuang untuk rakyat, orang biasa yang hidupnya terancam oleh konflik antara Piltover dan Zaun, orang yang bosan tinggal di masa lalu atau bermimpi masa depan yang lebih baik.

    5 sepotong hidup yang selesa untuk getaran masa jatuh

    Ia mungkin terdengar seperti pencirian yang bercanggah untuk mempunyai watak yang dapat mengundurkan masa dengan tegas pada masa kini, tetapi itulah yang Ekko semua tentang – mengulangi masa untuk mencipta momen yang sempurna pada masa kini. Walau bagaimanapun, dia tidak buta terhadap apa yang ditawarkan masa depan, yang menjadikannya jenis terbaik yang ditawarkan oleh wira, seorang wira yang berjuang untuk sesuatu yang lebih besar daripada dirinya sendiri. Malangnya, dia tunduk kepada perangkap masa lalu dalam “The Boy Jurus.

    Ekko berjaya mengalahkan Jinx semasa konfrontasi mereka, tetapi sejarah mereka menghalangnya daripada menyampaikan pukulan terakhir. Ini membolehkan Jinx meletupkan bom tangan dan melukai mereka berdua. Diakui, bom tangan itu dicetuskan pada julat kosong, dan sama ada dia menggunakan peranti sifarnya untuk mengurangkan kerosakan kepadanya dan Jinx tidak digambarkan dalam siri ini. Walau bagaimanapun, kedua -duanya terselamat, dan dalam episod berikut, Silco mendapati Jinx selepas perjuangannya dengan Ekko. Sebaliknya, Heimerdinger, melepaskan pengaruh politiknya, mendapati Ekko, yang memecahkan kakinya dari bom tangan Jinx ‘.

    Dalam episod akhir musim ini, Ekko mendedahkan persembunyian pemadam kebakaran kepada Heimerdinger, dan kedua -duanya mula bekerja untuk membantu di bawah tanah bersama – bekas tokoh Piltover dan seorang lelaki muda dari Undercity. Melalui penerimaannya terhadap Heimerdinger dan kesediaannya untuk bekerjasama dengan Caitlyn, kita dapat melihat bahawa Ekko tidak kebal terhadap impian masa depan yang lebih baik. Tetapi dia bersedia untuk bekerja dan berjuang untuk di luar kawasan yang menentang pengaruh yang Piltover dan Zaun. Menjelang akhir pertunjukan, Ekko, watak sampingan yang sangat terperinci, muncul sebagai salah satu wira yang paling murni Arcane Perlu ditawarkan – wira yang berjuang untuk orang lain dan berfungsi untuk mewujudkan rumah yang lebih baik untuk zaunit.

    Sama ada penyesuaian atau karya asal, siaran sinematik dan televisyen semuanya mengikuti peraturan asas yang sama: tahap pencirian adalah berkadar dengan masa skrin. Memandangkan betapa kompleksnya watak Ekko mengenai latar belakangnya dan hakikat bahawa dia dan pemadam kebakarannya tidak berpihak kepada Perang Piltover-Undercity mungkin menunjukkan pengembangan kisahnya pada masa akan datang. Musim kedua Arcane sudah dalam pembangunan, dan agak mungkin bahawa Ekko akan memainkan peranan yang lebih menonjol, mungkin merapatkan perbezaan antara bandar -bandar yang memimpin rakyat mereka ke arah masa depan yang lebih baik.

    Malangnya, Arcane Musim 2 masih tidak mempunyai tarikh pelepasan atau juga tetingkap pelepasan. Walau bagaimanapun, League of Legends adalah permainan video besar -besaran, dan keunggulannya melahirkan banyak media lain, termasuk siri yang sama sekali baru mengenai pasukan Esports Legends Pro Legends, yang dijadualkan menjadi perdana pada tahun ini.